Może być zdjęciem przedstawiającym tekst

 


W dniach 8-10 listopada 2021r. zapraszamy studentów i absolwentów UZ na cykl szkoleń i konsultacji z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej oraz pozyskiwania instrumentów finansowych na start w ramach ŚWIATOWEGO TYGODNIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI na UZ!

 

Tym razem naszym hasłem przewodnim będzie Biznes Jutra!

 

Ze względu na aktualną sytuację epidemiczną, zaplanowane wydarzenia będą odbywały się w formie online. Zapisy na stronie: http://www.bk.uz.zgora.pl/index.php?warsztaty

 

PROGRAM 2021

 

Poniedziałek 8.XI

 

g. 9.00-13.00 dyżur eksperta „Prawa i obowiązki wobec ZUS"
ZUS Oddział w Zielonej Górze Tel. 68 329 44 22

 

g. 11.00 Webinar LIVE na: Fb „Jak zarejestrować swoją firmę i skąd pozyskać środki na jej rozwój?"

 

BIURO PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ URZĄDU MIASTA Zielona Góra i GŁÓWNY PUNKT INFORMACYJNY FUNDUSZY EUROPEJSKICH w Zielonej Górze

 

Wtorek 9.XI

 

g. 9.15 Webinar: „Jak z pomocą Internetu zdobyć klientów w nowej rzeczywistości?"

 

GOOGLE I POLSKI FUNDUSZ ROZWOJU

 

g.10.00-14.00 dyżur eksperta „Pracuj legalnie!"
OKRĘGOWA INSPEKCJA PRACY Tel. 68 451 38 34

 

g. 17.00 Webinar: „Cyberbezpieczeństwo dla studentów zakładających lub prowadzących firmę
CYBER SECURITY

 

Środa 10.XI

 

g. 9.00-13.00 dyżur eksperta „Dofinansowania i pożyczki dla przedsiębiorczych studentów"
LUBUSKI FUNDUSZ POŻYCZKOWY -Tel. 68 329 78 28, Kom. 601 798 683

 

g. 13.00 Webinar: „Jak stworzyć swoją przestrzeń zawodową?
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ w Zielonej Górze  

 

Załączniki:
Pobierz plik (ŚTP 2021.jpg)ŚTP 2021.jpg[ ]123 kB

 

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie ABSOLWENT EXTRA (ogłoszonego Zarządzeniem JM Rektora nr 121 z 16 sierpnia 2021 r.),  który ma celu promowanie wyróżniających się absolwentów poszczególnych wydziałów Uniwersytetu Zielonogórskiego.

 

Poprzez prezentację sylwetek, osiągnięć, kompetencji i możliwości, daje on szansę na jeszcze lepsze przedstawienie się pracodawcom, budowanie potencjału na przyszłość, lepszy start w życiu zawodowym.  Uczestnikiem konkursu może zostać absolwent, który w roku akademickim 2020/2021 ukończył studia pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolite magisterskie.

 

 

 

Sylwetki Laureatów konkursu,  będą prezentowane i promowane - przez miesiąc - poprzez indywidualne wywiady, artykuły, reportaże, prezentacje multimedialne, filmy w mediach akademickich Uniwersytetu Zielonogórskiego.

 

Niech Cię zobaczą, niech Cię usłyszą! Jesteś Wyjątkowy! Czekamy na Twoje zgłoszenie!

 


Szczegółowe informacje oraz dokumenty dostępne są na naszej stronie: http://www.bk.uz.zgora.pl/index.php?absolwent-extra

 

 

 

 

Wzorem lat ubiegłych zapraszamy Was serdecznie na do udziału w wydarzeniu "Gra o Karierę - Biura Karier dla Ciebie".

 

W dniach 17-21 maja 2021 r. macie szansę skorzystać z ciekawych webinarów, warsztatów, konsultacji oraz szkoleń w formie on-line  – sami zadecydujcie w czym chcecie wziąć udział.

 

Harmonogram i linki do zapisów znajdują się na stronie:www.bk.uz.zgora.pl

 

 

 

W tym roku chcemy szczególnie zwrócić uwagę na aktywizację zawodową osób ze szczególnymi potrzebami - studentów z niepełnosprawnościami.

 

Zapraszamy Was do skorzystania z przygotowanej dla Was oferty."

 

 

Drodzy Studenci,

w czerwcu swoje sprawy związane z tokiem studiów będziecie załatwiać w Biurze Obsługi Studenta (BOS-ie), które zastąpi dotychczasowy Dziekanat. Tam uzyskacie wszelkie potrzebne zaświadczenia, przedłużycie legitymację, złożycie wszystkie wnioski wnikające z Regulaminu Studiów (np. wniosek o urlop, o warunkowe zaliczenie semestru, o przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej), złożycie pracę dyplomową, odbierzecie dyplom ukończenia studiów. Natomiast sprawy świadczeń dla studentów (stypendia, zapomogi, akademiki) będą realizowane poza BOS-ami - w Dziale Spraw Studenckich.

Przewidziano cztery BOS-y, a każdy z nich będzie obsługiwał kilka różnych wydziałów. Celem tej zmiany jest przede wszystkim poprawa jakości obsługi studentów i ujednolicenie zasad prowadzonej dokumentacji oraz większa dostępność do kadry administracyjnej.

BOS-y będą czynne dla studentów od poniedziałku do czwartku oraz w soboty - dla studentów niestacjonarnych i uczestników studiów podyplomowych. Obsługa studentów z Filii w Sulechowie będzie się tam odbywała do końca sesji poprawkowej 2020/2021, a potem w BOS-ie Nr 2.

BOS-y to jest wielka zmiana w zakresie administracyjnej obsługi studentów. Natomiast niezmiennie waszym opiekunem jest Dziekan, a osobą do pierwszego kontaktu działającą w jego imieniu jest Prodziekan. Do niego kierujcie wszelkie wnioski, pytania, problemy związane z Waszym pobytem na uczelni. Oprócz dyżurów na wydziale każdy Prodziekan będzie także dyżurował w gabinecie przy BOS-ie, więc łatwo go znajdziecie. Oczywiście w obecnym czasie pandemii podstawowym sposobem kontaktu jest korespondencja e-mailowa.

Niebawem na stronach internetowych wydziałów w zakładce „Biuro Obsługi Studenta” pojawią się szczegółowe informacje na temat BOS-ów. Zanim to jednak nastąpi wszystko będzie działać według obecnego porządku.

Pierwszą studencką aktywnością związaną z BOS-ami jest konkurs na ich identyfikację wizualną, zachęcam do wzięcia w nim udziału. Na zwycięzcę oprócz satysfakcji, że jego projekt będzie nawigował studentów po Uniwersytecie czeka nagroda 2000zł.

Prof. dr hab. Wojciech Strzyżewski
Rektor Uniwersytetu Zielonogórskiego

Lista BOS-ów:
 

BOS_1: Wydział Nauk Społecznych, Wydział Humanistyczny, Wydział Prawa i Administracji /

budynek A-16 (Kampus B), kolor niebieski;
 

BOS_2: Wydział Mechaniczny, Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska, Wydział Nauk Biologicznych, Wydział Artystyczny, Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii, Wydział Fizyki i Astronomii / budynek A-8 (Kampus A), kolor zielony;


BOS_3: Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki, Wydział Ekonomii i Zarządzania /

budynek A-2 (Kampus A), kolor fioletowy;
 

BOS_4: Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu / budynek F (ul. Zyty), kolor pomarańczowy.

Załączniki:
Pobierz plik (Intermarche.pdf)Praca dla studentów i uczniów[ ]400 kB

Drodzy Studenci!

 

Parlament Studencki Uniwersytetu Zielonogórskiego zachęca do zgłaszania się chętnych studentów/studentek do działania w Studenckiej Komisji Wyborczej.

 

Kto może się zgłosić?

1.      każda osoba posiadająca status studenta Uniwersytetu Zielonogórskiego;

2.      student, który nie jest członkiem organów Samorządu Studenckiego tzn. Parlamentu Studenckiego, Rady Mieszkańców, Studenckiej Komisji Rewizyjnej.

 

Do najważniejszych zadań członków Studenckiej Komisji Wyborczej należy:

1.      przyjmowanie i weryfikacja kandydatur do organów Samorządu Studenckiego oraz do organów wyborczych i kolegialnych Uczelni pod względem formalnym;

2.      przygotowanie kart wyborczych i list wyborców;

3.      przeprowadzenie wyborów do organów wyborczych oraz kolegialnych na Uczelni;

4.      czuwanie nad prawidłowością przebiegu wyborów;

5.      ustalenie i ogłoszenie kalendarza wyborczego.

 

 

Zgłoszenia:

Zgłoszenia przyjmujemy za pomocą poniższego formularza do 10 maja br. do godziny 24:00.

https://docs.google.com/forms/d/1KKXZDrn2M9XbTupBuvFDhnDsY8Y29x9AfDNY1k5hjkM

 

Z osobami, które zgłosiły swoją chęć działania w Studenckiej Komisji Wyborczej skontaktujemy się telefonicznie.

 

Rusza czwarta edycjia Legii Akademickiej. Link do biuletynu informacyjnego nr 1 na temat Legii Akademickiej dostępny na platformie SWAY:

https://cutt.ly/Biuletyn1

Od 5.03.2021 r. rozpoczęła się rekrutacja, na stronie http://rekrutacja.uz.zgora.pl/rekrutacja-do-legii-akademickiej/ dostępny jest wniosek OCHOTNIKA  w sprawie przyjęcia na zajęcia w części teoretycznej programu ochotniczego szkolenia wojskowego studentów „Legia Akademicka” wraz z oświadczeniem  RODO.

 

           

 

Ruszył nabór wniosków do projektu dla najwybitniejszych studentów „Najlepsi z najlepszych! 4.0.”

 

 

 

Ministerstwo Edukacji i Nauki zaprasza do składania wniosków w ramach projektu wsparcia kreatywności, innowacyjności oraz rozwoju naukowego wybitnych studentów „Najlepsi z najlepszych! 4.0”.

 

Program jest przeznaczony dla studentów studiów I/II stopnia, którzy znają co najmniej jeden język obcy na poziomie nie niższym niż B2 i otrzymali pozytywną opinię na temat dotychczasowej aktywności naukowej.

 

Uczestnicy programu  otrzymają dofinansowanie udziału w międzynarodowych konkursach, zawodach czy konferencjach. Przyznane środki będą mogli przeznaczyć na pokrycie kosztów podróży, opłat wstępnych lub zakup materiałów i aparatury niezbędnej do przygotowania projektów.

 

Zachęcamy do wzięcia udziału w projekcie.

 

Zgłoszenia na obowiązującym formularzu (załącznik nr 1) wraz z kosztorysem (załącznik nr 2), CV (załącznik nr 3) i oświadczeniem uczestnika projektu (załącznik nr 4) można składać do Sekretariatu Prorektora ds. Studenckich do 10 marca drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

Ostateczną decyzję o przyznaniu dofinansowania podejmuje Minister Edukacji i Nauki.

 

Szczegółowe informacje oraz wzory niezbędnych dokumentów dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji i Nauki:

 

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/projekt-wsparcia-wybitnych-studentow-najlepsi-z-najlepszych-40-rozpoczety?utm_source=Ministerstwo+Edukacji+i+Nauki&utm_medium=biuletyn%40nauka.gov.pl&utm_campaign=Biuletyn+MEiN%2C+19+lutego+2021+r

 

 

 

Uczelniana Rada ds. Kształcenia i Parlament Studencki zapraszają
do udziału w konkursie

AKCJA EWALUACJA – OCEŃ BELFRA (XIII edycja)

 

Na Uniwersytecie Zielonogórskim rozpoczyna się XIII edycja ewaluacji. Ocena prowadzących zajęcia dokonywana jest przez studentów i doktorantów po zakończeniu zajęć. Ankieta zostanie udostępniona studentom i doktorantom w dniach 1 -14 marca 2021 r.

Biorąc udział w ocenie, jednocześnie bierzecie udział konkursie. Możecie wygrać dla siebie jedną z trzech kart podarunkowych o wartości 500 zł lub Dzień Rektorski dla swojego wydziału!

Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach wydziałowej i indywidualnej.

Kategoria I (wydziałowa) - przeprowadzany w grupach zgodnych z liczbą studentów poszczególnych jednostek:

1) Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii,

     Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie;

     Wydział Artystyczny,

2) Wydział Nauk Biologicznych,

     Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska,

3) Wydział Mechaniczny

     Wydział Prawa i Administracji,

   Collegium Medicum,

     Wydział Humanistyczny

4) Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki,

   Wydział Nauk Społecznych,

   Wydział Ekonomii i Zarządzania;

5) Wydział Fizyki i Astronomii[1].

W konkursie wydziałowym nagrodzony zostanie każdy wydział, który zwycięży w swojej grupie. Liczy się liczba studentów, którzy wezmą udział i wypełnią przynajmniej jedną ankietę. 

Kategoria II (indywidualna) - udział biorą wszyscy studenci – osoby uprawnione do wypełnienia ankiety prowadzącego zajęcia.

Uczestnik, który chce wziąć udział w konkursie powinien wykorzystać token, który otrzyma na konto mailowe w pierwszej połowie lutego i wypełnić dowolną liczbę ankiet oceny prowadzącego zajęcia wygenerowanych przez system ankietowy.

Należy pamiętać o zachowaniu tokenu, aby wziąć udział w losowaniu nagród rzeczowych!

Losowe tokeny wysłane są studentom na ich uczelniane adresy email
(Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.) w celu sprawnego przeprowadzenia ankiety. Po ich wysyłce nie ma możliwości powiązania wysłanego studentowi tokena z jego danymi osobowymi. Ty samym gwarantujemy całkowitą anonimowość ankiety wypełnionej otrzymanym tokenem.

Link do systemu: http://ankiety.uz.zgora.pl/pracownik

Raporty z ewaluacji procesu kształcenia, zarówno oceny prowadzącego zajęcia, jak i zadowolenia z warunków studiowania publikowane są na stronie Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.

Zachęcamy do wzięcia udziału w ocenie.

 


[1] W przypadku wydziału określonego w grupie piątej, wprowadzono dodatkowy warunek użycia ponad 40% tokenów przydzielonych wydziałowi.

 

 

Nadchodzący, letni semestr na Uniwersytecie Zielonogórskim, rozpocznie się 27 lutego bez zmian w trybie kształcenia. W dalszym ciągu wszystkie zajęcia na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia, jednolitych studiach magisterskich i studiach doktoranckich będą odbywać się w trybie zdalnym (poza Wydziałem Lekarskim i Nauk o Zdrowiu).


Od 6 kwietnia, jeżeli sytuacja epidemiologiczna się nie pogorszy, wyznaczone przez dziekanów przedmioty na poszczególnych kierunkach będą realizowane w trybie stacjonarnym - oczywiście przy zachowaniu pełnego reżimu sanitarnego.


Do 29 stycznia na stronach wydziałowych pojawi się szczegółowy wykaz zajęć realizowanych w trybie stacjonarnym. Terminarz realizacji tych przedmiotów zostanie zamieszczony w planie zajęć.                                  

                              

 

FILIA UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO W SULECHOWIE: od 06.04.2021 laboratoria zgodnie z wykazem zamieszonym na stronie wydziału (kierunek: energetyka, żywienie człowieka i dietoterapia) pozostałe zajęcia w trybie zdalnym, kierunki nie wskazane w wykazie - zajęcia tylko w trybie zdalnym

Centrum Nauki i Kultury UJK
zaprasza do uczestnictwa w interdyscyplinarnej|
30. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Studenckich Kół Naukowych
„Człowiek i jego środowisko”
pod patronatem JM Rektora UJK w Kielcach prof. dr. hab. Stanisława Głuszka

Celem konferencji jest wymiana doświadczeń w zakresie prowadzonych badań naukowych i integracja studenckiego środowiska naukowego. Zapraszamy członków Studenckich Kół Naukowych, studentów studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz słuchaczy szkół doktorskich.

Wystąpienia można zgłaszać w ramach trzech sekcji:

Sekcja I obejmująca następujące dziedziny:

- nauki humanistyczne,

- nauki społeczne,

- nauki teologiczne,

- sztukę.

Sekcja II  obejmująca następujące dziedziny:

       - nauki ścisłe i przyrodnicze,

       - nauki medyczne i nauki o zdrowiu,

       - nauki rolnicze,

       - nauki inżynieryjno-techniczne,

Sekcji posterowej    –   wszystkie dziedziny nauki

 

Konferencja odbędzie się w terminie 22–23 kwietnia 2021 r.

 

Załącznikiem do niniejszego zaproszenia jest komunikat konferencyjny, w którym znajdą Państwo szczegółowe informacje.

 

Praktyki w ramach Akcji Wsparcia Akademickiego

zapraszamy studentów do wzięcia udziału w praktykach w ramach Akcji Wsparcia Akademickiego (AWA). Akcja ta polega na możliwości realizacji zajęć / części zajęć kształtujących umiejętności praktyczne, w tym zajęć praktycznych / praktyk zawodowych w podmiotach leczniczych lub służbach sanitarno-epidemiologicznych.

Baza aktualnych ofert znajduje się na stronie Biura Karier:

http://www.bk.uz.zgora.pl/index.php?oferty-praktyk-awa

Sprawę zaliczenia zajęć/części zajęć kształtujących umiejętności praktyczne, w tym zajęć praktycznych / praktyk zawodowych reguluje Zarządzenie Rektora nr 235 z 14 grudnia 2020 r. https://ap.uz.zgora.pl:4452/skeduz/docs/F-926576877.pdf

Całość na: https://www.uz.zgora.pl/ap/

 

Pomoc materialna dla studentów 

http://www.dss.uz.zgora.pl/

 

 

W związku z § 12 Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego

(załącznik do zarządzenia nr 52 Rektora Uniwersytetu Zielonogórskiego z dnia 24 września 2020 r.),

uprzejmie informujemy,

iż ustalony zgodnie z § 23 ust. 8 Regulaminu

próg dochodowy w roku akademickim 2020/2021

wynosi 1649,01 zł.

 

Studenci, którzy będą chcieli zgłosić nieprawidłowości dotyczące realizacji zajęć zdalnych mogą to zrobić poprzez poniższy link:
https://docs.google.com/forms/d/1p44L5Q83nF4DjbAlPvFOwFKMQTPV-tYFCMWBN0V4cUU/viewform?edit_requested=true

 

 

PRAKTYKI

Od 01.11.2020 r. wszystkie sprawy związane ze studenckimi praktykami zawodowymi należy kierować do Małgorzaty Bielawskiej.

Kontakt:

68 352 84 04 

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

pokój 323 AS-52

 

 

Legitymacje

Legitymacje pozostają ważne w okresie ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania uczelni oraz 60 dni po zakończeniu tego okresu. Nie ma zatem konieczności przedłużania ich ważności!

Zgodnie z art. 51b ust. 4 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w okresie zawieszenia lub ograniczenia funkcjonowania uczelni oraz przez 60 dni po jego zakończeniu legitymacje studenckie i legitymacje służbowe nauczycieli akademickich są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności. Przepis ten ma zastosowanie również do legitymacji, które utraciły ważność w okresie 30 dni poprzedzających ograniczenie lub zawieszenie funkcjonowania uczelni.

 

Obsługa studentów

Informujemy, że do odwołania obsługa studentów będzie odbywać się tylko i wyłącznie poprzez kontakt mailowy i telefoniczny.

Jedynym wyjątkiem wpuszczenia studentów do budynku jest odbiór i przedłużenie legitymacji studenckich. Jest on możliwy tylko i wyłącznie po uprzednim umówieniu się telefonicznym! Poprzedni harmonogram odbioru i przedłużania legitymacji już nie obowiązuje!

Dziekanat czynny jest w godzinach 7.00-13.00 od poniedziałku do piątku. W soboty Dziekanat jest nieczynny!

 

Komunikaty w sprawie zagrożenia epidemiologicznego SARS-CoV-2 dostępne są na stronie:

https://www.infoserwis.uz.zgora.pl/index.php?komunikat-w-sprawie-sarscov-2

Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie, ©2019
\clip_image002.jpg" alt="Może być zdjęciem przedstawiającym tekst" width="592" height="265" />

 


W dniach 8-10 listopada 2021r. zapraszamy studentów i absolwentów UZ na cykl szkoleń i konsultacji z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej oraz pozyskiwania instrumentów finansowych na start w ramach ŚWIATOWEGO TYGODNIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI na UZ!

 

Tym razem naszym hasłem przewodnim będzie Biznes Jutra!

 

Ze względu na aktualną sytuację epidemiczną, zaplanowane wydarzenia będą odbywały się w formie online. Zapisy na stronie: http://www.bk.uz.zgora.pl/index.php?warsztaty

 

PROGRAM 2021

 

Poniedziałek 8.XI

 

g. 9.00-13.00 dyżur eksperta „Prawa i obowiązki wobec ZUS"
ZUS Oddział w Zielonej Górze Tel. 68 329 44 22

 

g. 11.00 Webinar LIVE na: Fb „Jak zarejestrować swoją firmę i skąd pozyskać środki na jej rozwój?"

 

BIURO PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ URZĄDU MIASTA Zielona Góra i GŁÓWNY PUNKT INFORMACYJNY FUNDUSZY EUROPEJSKICH w Zielonej Górze

 

Wtorek 9.XI

 

g. 9.15 Webinar: „Jak z pomocą Internetu zdobyć klientów w nowej rzeczywistości?"

 

GOOGLE I POLSKI FUNDUSZ ROZWOJU

 

g.10.00-14.00 dyżur eksperta „Pracuj legalnie!"
OKRĘGOWA INSPEKCJA PRACY Tel. 68 451 38 34

 

g. 17.00 Webinar: „Cyberbezpieczeństwo dla studentów zakładających lub prowadzących firmę
CYBER SECURITY

 

Środa 10.XI

 

g. 9.00-13.00 dyżur eksperta „Dofinansowania i pożyczki dla przedsiębiorczych studentów"
LUBUSKI FUNDUSZ POŻYCZKOWY -Tel. 68 329 78 28, Kom. 601 798 683

 

g. 13.00 Webinar: „Jak stworzyć swoją przestrzeń zawodową?
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ w Zielonej Górze  

 

Załączniki:
Pobierz plik (ŚTP 2021.jpg)ŚTP 2021.jpg[ ]123 kB

 

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie ABSOLWENT EXTRA (ogłoszonego Zarządzeniem JM Rektora nr 121 z 16 sierpnia 2021 r.),  który ma celu promowanie wyróżniających się absolwentów poszczególnych wydziałów Uniwersytetu Zielonogórskiego.

 

Poprzez prezentację sylwetek, osiągnięć, kompetencji i możliwości, daje on szansę na jeszcze lepsze przedstawienie się pracodawcom, budowanie potencjału na przyszłość, lepszy start w życiu zawodowym.  Uczestnikiem konkursu może zostać absolwent, który w roku akademickim 2020/2021 ukończył studia pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolite magisterskie.

 

 

 

Sylwetki Laureatów konkursu,  będą prezentowane i promowane - przez miesiąc - poprzez indywidualne wywiady, artykuły, reportaże, prezentacje multimedialne, filmy w mediach akademickich Uniwersytetu Zielonogórskiego.

 

Niech Cię zobaczą, niech Cię usłyszą! Jesteś Wyjątkowy! Czekamy na Twoje zgłoszenie!

 


Szczegółowe informacje oraz dokumenty dostępne są na naszej stronie: http://www.bk.uz.zgora.pl/index.php?absolwent-extra

 

 

 

 

Wzorem lat ubiegłych zapraszamy Was serdecznie na do udziału w wydarzeniu "Gra o Karierę - Biura Karier dla Ciebie".

 

W dniach 17-21 maja 2021 r. macie szansę skorzystać z ciekawych webinarów, warsztatów, konsultacji oraz szkoleń w formie on-line  – sami zadecydujcie w czym chcecie wziąć udział.

 

Harmonogram i linki do zapisów znajdują się na stronie:www.bk.uz.zgora.pl

 

 

 

W tym roku chcemy szczególnie zwrócić uwagę na aktywizację zawodową osób ze szczególnymi potrzebami - studentów z niepełnosprawnościami.

 

Zapraszamy Was do skorzystania z przygotowanej dla Was oferty."

 

 

Drodzy Studenci,

w czerwcu swoje sprawy związane z tokiem studiów będziecie załatwiać w Biurze Obsługi Studenta (BOS-ie), które zastąpi dotychczasowy Dziekanat. Tam uzyskacie wszelkie potrzebne zaświadczenia, przedłużycie legitymację, złożycie wszystkie wnioski wnikające z Regulaminu Studiów (np. wniosek o urlop, o warunkowe zaliczenie semestru, o przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej), złożycie pracę dyplomową, odbierzecie dyplom ukończenia studiów. Natomiast sprawy świadczeń dla studentów (stypendia, zapomogi, akademiki) będą realizowane poza BOS-ami - w Dziale Spraw Studenckich.

Przewidziano cztery BOS-y, a każdy z nich będzie obsługiwał kilka różnych wydziałów. Celem tej zmiany jest przede wszystkim poprawa jakości obsługi studentów i ujednolicenie zasad prowadzonej dokumentacji oraz większa dostępność do kadry administracyjnej.

BOS-y będą czynne dla studentów od poniedziałku do czwartku oraz w soboty - dla studentów niestacjonarnych i uczestników studiów podyplomowych. Obsługa studentów z Filii w Sulechowie będzie się tam odbywała do końca sesji poprawkowej 2020/2021, a potem w BOS-ie Nr 2.

BOS-y to jest wielka zmiana w zakresie administracyjnej obsługi studentów. Natomiast niezmiennie waszym opiekunem jest Dziekan, a osobą do pierwszego kontaktu działającą w jego imieniu jest Prodziekan. Do niego kierujcie wszelkie wnioski, pytania, problemy związane z Waszym pobytem na uczelni. Oprócz dyżurów na wydziale każdy Prodziekan będzie także dyżurował w gabinecie przy BOS-ie, więc łatwo go znajdziecie. Oczywiście w obecnym czasie pandemii podstawowym sposobem kontaktu jest korespondencja e-mailowa.

Niebawem na stronach internetowych wydziałów w zakładce „Biuro Obsługi Studenta” pojawią się szczegółowe informacje na temat BOS-ów. Zanim to jednak nastąpi wszystko będzie działać według obecnego porządku.

Pierwszą studencką aktywnością związaną z BOS-ami jest konkurs na ich identyfikację wizualną, zachęcam do wzięcia w nim udziału. Na zwycięzcę oprócz satysfakcji, że jego projekt będzie nawigował studentów po Uniwersytecie czeka nagroda 2000zł.

Prof. dr hab. Wojciech Strzyżewski
Rektor Uniwersytetu Zielonogórskiego

Lista BOS-ów:
 

BOS_1: Wydział Nauk Społecznych, Wydział Humanistyczny, Wydział Prawa i Administracji /

budynek A-16 (Kampus B), kolor niebieski;
 

BOS_2: Wydział Mechaniczny, Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska, Wydział Nauk Biologicznych, Wydział Artystyczny, Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii, Wydział Fizyki i Astronomii / budynek A-8 (Kampus A), kolor zielony;


BOS_3: Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki, Wydział Ekonomii i Zarządzania /

budynek A-2 (Kampus A), kolor fioletowy;
 

BOS_4: Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu / budynek F (ul. Zyty), kolor pomarańczowy.

Załączniki:
Pobierz plik (Intermarche.pdf)Praca dla studentów i uczniów[ ]400 kB

Drodzy Studenci!

 

Parlament Studencki Uniwersytetu Zielonogórskiego zachęca do zgłaszania się chętnych studentów/studentek do działania w Studenckiej Komisji Wyborczej.

 

Kto może się zgłosić?

1.      każda osoba posiadająca status studenta Uniwersytetu Zielonogórskiego;

2.      student, który nie jest członkiem organów Samorządu Studenckiego tzn. Parlamentu Studenckiego, Rady Mieszkańców, Studenckiej Komisji Rewizyjnej.

 

Do najważniejszych zadań członków Studenckiej Komisji Wyborczej należy:

1.      przyjmowanie i weryfikacja kandydatur do organów Samorządu Studenckiego oraz do organów wyborczych i kolegialnych Uczelni pod względem formalnym;

2.      przygotowanie kart wyborczych i list wyborców;

3.      przeprowadzenie wyborów do organów wyborczych oraz kolegialnych na Uczelni;

4.      czuwanie nad prawidłowością przebiegu wyborów;

5.      ustalenie i ogłoszenie kalendarza wyborczego.

 

 

Zgłoszenia:

Zgłoszenia przyjmujemy za pomocą poniższego formularza do 10 maja br. do godziny 24:00.

https://docs.google.com/forms/d/1KKXZDrn2M9XbTupBuvFDhnDsY8Y29x9AfDNY1k5hjkM

 

Z osobami, które zgłosiły swoją chęć działania w Studenckiej Komisji Wyborczej skontaktujemy się telefonicznie.

 

Rusza czwarta edycjia Legii Akademickiej. Link do biuletynu informacyjnego nr 1 na temat Legii Akademickiej dostępny na platformie SWAY:

https://cutt.ly/Biuletyn1

Od 5.03.2021 r. rozpoczęła się rekrutacja, na stronie http://rekrutacja.uz.zgora.pl/rekrutacja-do-legii-akademickiej/ dostępny jest wniosek OCHOTNIKA  w sprawie przyjęcia na zajęcia w części teoretycznej programu ochotniczego szkolenia wojskowego studentów „Legia Akademicka” wraz z oświadczeniem  RODO.

 

           

 

Ruszył nabór wniosków do projektu dla najwybitniejszych studentów „Najlepsi z najlepszych! 4.0.”

 

 

 

Ministerstwo Edukacji i Nauki zaprasza do składania wniosków w ramach projektu wsparcia kreatywności, innowacyjności oraz rozwoju naukowego wybitnych studentów „Najlepsi z najlepszych! 4.0”.

 

Program jest przeznaczony dla studentów studiów I/II stopnia, którzy znają co najmniej jeden język obcy na poziomie nie niższym niż B2 i otrzymali pozytywną opinię na temat dotychczasowej aktywności naukowej.

 

Uczestnicy programu  otrzymają dofinansowanie udziału w międzynarodowych konkursach, zawodach czy konferencjach. Przyznane środki będą mogli przeznaczyć na pokrycie kosztów podróży, opłat wstępnych lub zakup materiałów i aparatury niezbędnej do przygotowania projektów.

 

Zachęcamy do wzięcia udziału w projekcie.

 

Zgłoszenia na obowiązującym formularzu (załącznik nr 1) wraz z kosztorysem (załącznik nr 2), CV (załącznik nr 3) i oświadczeniem uczestnika projektu (załącznik nr 4) można składać do Sekretariatu Prorektora ds. Studenckich do 10 marca drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

Ostateczną decyzję o przyznaniu dofinansowania podejmuje Minister Edukacji i Nauki.

 

Szczegółowe informacje oraz wzory niezbędnych dokumentów dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji i Nauki:

 

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/projekt-wsparcia-wybitnych-studentow-najlepsi-z-najlepszych-40-rozpoczety?utm_source=Ministerstwo+Edukacji+i+Nauki&utm_medium=biuletyn%40nauka.gov.pl&utm_campaign=Biuletyn+MEiN%2C+19+lutego+2021+r

 

 

 

Uczelniana Rada ds. Kształcenia i Parlament Studencki zapraszają
do udziału w konkursie

AKCJA EWALUACJA – OCEŃ BELFRA (XIII edycja)

 

Na Uniwersytecie Zielonogórskim rozpoczyna się XIII edycja ewaluacji. Ocena prowadzących zajęcia dokonywana jest przez studentów i doktorantów po zakończeniu zajęć. Ankieta zostanie udostępniona studentom i doktorantom w dniach 1 -14 marca 2021 r.

Biorąc udział w ocenie, jednocześnie bierzecie udział konkursie. Możecie wygrać dla siebie jedną z trzech kart podarunkowych o wartości 500 zł lub Dzień Rektorski dla swojego wydziału!

Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach wydziałowej i indywidualnej.

Kategoria I (wydziałowa) - przeprowadzany w grupach zgodnych z liczbą studentów poszczególnych jednostek:

1) Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii,

     Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie;

     Wydział Artystyczny,

2) Wydział Nauk Biologicznych,

     Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska,

3) Wydział Mechaniczny

     Wydział Prawa i Administracji,

   Collegium Medicum,

     Wydział Humanistyczny

4) Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki,

   Wydział Nauk Społecznych,

   Wydział Ekonomii i Zarządzania;

5) Wydział Fizyki i Astronomii[1].

W konkursie wydziałowym nagrodzony zostanie każdy wydział, który zwycięży w swojej grupie. Liczy się liczba studentów, którzy wezmą udział i wypełnią przynajmniej jedną ankietę. 

Kategoria II (indywidualna) - udział biorą wszyscy studenci – osoby uprawnione do wypełnienia ankiety prowadzącego zajęcia.

Uczestnik, który chce wziąć udział w konkursie powinien wykorzystać token, który otrzyma na konto mailowe w pierwszej połowie lutego i wypełnić dowolną liczbę ankiet oceny prowadzącego zajęcia wygenerowanych przez system ankietowy.

Należy pamiętać o zachowaniu tokenu, aby wziąć udział w losowaniu nagród rzeczowych!

Losowe tokeny wysłane są studentom na ich uczelniane adresy email
(Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.) w celu sprawnego przeprowadzenia ankiety. Po ich wysyłce nie ma możliwości powiązania wysłanego studentowi tokena z jego danymi osobowymi. Ty samym gwarantujemy całkowitą anonimowość ankiety wypełnionej otrzymanym tokenem.

Link do systemu: http://ankiety.uz.zgora.pl/pracownik

Raporty z ewaluacji procesu kształcenia, zarówno oceny prowadzącego zajęcia, jak i zadowolenia z warunków studiowania publikowane są na stronie Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.

Zachęcamy do wzięcia udziału w ocenie.

 


[1] W przypadku wydziału określonego w grupie piątej, wprowadzono dodatkowy warunek użycia ponad 40% tokenów przydzielonych wydziałowi.

 

 

Nadchodzący, letni semestr na Uniwersytecie Zielonogórskim, rozpocznie się 27 lutego bez zmian w trybie kształcenia. W dalszym ciągu wszystkie zajęcia na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia, jednolitych studiach magisterskich i studiach doktoranckich będą odbywać się w trybie zdalnym (poza Wydziałem Lekarskim i Nauk o Zdrowiu).


Od 6 kwietnia, jeżeli sytuacja epidemiologiczna się nie pogorszy, wyznaczone przez dziekanów przedmioty na poszczególnych kierunkach będą realizowane w trybie stacjonarnym - oczywiście przy zachowaniu pełnego reżimu sanitarnego.


Do 29 stycznia na stronach wydziałowych pojawi się szczegółowy wykaz zajęć realizowanych w trybie stacjonarnym. Terminarz realizacji tych przedmiotów zostanie zamieszczony w planie zajęć.                                  

                              

 

FILIA UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO W SULECHOWIE: od 06.04.2021 laboratoria zgodnie z wykazem zamieszonym na stronie wydziału (kierunek: energetyka, żywienie człowieka i dietoterapia) pozostałe zajęcia w trybie zdalnym, kierunki nie wskazane w wykazie - zajęcia tylko w trybie zdalnym

Centrum Nauki i Kultury UJK
zaprasza do uczestnictwa w interdyscyplinarnej|
30. Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Studenckich Kół Naukowych
„Człowiek i jego środowisko”
pod patronatem JM Rektora UJK w Kielcach prof. dr. hab. Stanisława Głuszka

Celem konferencji jest wymiana doświadczeń w zakresie prowadzonych badań naukowych i integracja studenckiego środowiska naukowego. Zapraszamy członków Studenckich Kół Naukowych, studentów studiów pierwszego i drugiego stopnia oraz słuchaczy szkół doktorskich.

Wystąpienia można zgłaszać w ramach trzech sekcji:

Sekcja I obejmująca następujące dziedziny:

- nauki humanistyczne,

- nauki społeczne,

- nauki teologiczne,

- sztukę.

Sekcja II  obejmująca następujące dziedziny:

       - nauki ścisłe i przyrodnicze,

       - nauki medyczne i nauki o zdrowiu,

       - nauki rolnicze,

       - nauki inżynieryjno-techniczne,

Sekcji posterowej    –   wszystkie dziedziny nauki

 

Konferencja odbędzie się w terminie 22–23 kwietnia 2021 r.

 

Załącznikiem do niniejszego zaproszenia jest komunikat konferencyjny, w którym znajdą Państwo szczegółowe informacje.

 

Praktyki w ramach Akcji Wsparcia Akademickiego

zapraszamy studentów do wzięcia udziału w praktykach w ramach Akcji Wsparcia Akademickiego (AWA). Akcja ta polega na możliwości realizacji zajęć / części zajęć kształtujących umiejętności praktyczne, w tym zajęć praktycznych / praktyk zawodowych w podmiotach leczniczych lub służbach sanitarno-epidemiologicznych.

Baza aktualnych ofert znajduje się na stronie Biura Karier:

http://www.bk.uz.zgora.pl/index.php?oferty-praktyk-awa

Sprawę zaliczenia zajęć/części zajęć kształtujących umiejętności praktyczne, w tym zajęć praktycznych / praktyk zawodowych reguluje Zarządzenie Rektora nr 235 z 14 grudnia 2020 r. https://ap.uz.zgora.pl:4452/skeduz/docs/F-926576877.pdf

Całość na: https://www.uz.zgora.pl/ap/

 

Pomoc materialna dla studentów 

http://www.dss.uz.zgora.pl/

 

 

W związku z § 12 Regulaminu świadczeń dla studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego

(załącznik do zarządzenia nr 52 Rektora Uniwersytetu Zielonogórskiego z dnia 24 września 2020 r.),

uprzejmie informujemy,

iż ustalony zgodnie z § 23 ust. 8 Regulaminu

próg dochodowy w roku akademickim 2020/2021

wynosi 1649,01 zł.

 

Studenci, którzy będą chcieli zgłosić nieprawidłowości dotyczące realizacji zajęć zdalnych mogą to zrobić poprzez poniższy link:
https://docs.google.com/forms/d/1p44L5Q83nF4DjbAlPvFOwFKMQTPV-tYFCMWBN0V4cUU/viewform?edit_requested=true

 

 

PRAKTYKI

Od 01.11.2020 r. wszystkie sprawy związane ze studenckimi praktykami zawodowymi należy kierować do Małgorzaty Bielawskiej.

Kontakt:

68 352 84 04 

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

pokój 323 AS-52

 

 

Legitymacje

Legitymacje pozostają ważne w okresie ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania uczelni oraz 60 dni po zakończeniu tego okresu. Nie ma zatem konieczności przedłużania ich ważności!

Zgodnie z art. 51b ust. 4 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w okresie zawieszenia lub ograniczenia funkcjonowania uczelni oraz przez 60 dni po jego zakończeniu legitymacje studenckie i legitymacje służbowe nauczycieli akademickich są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności. Przepis ten ma zastosowanie również do legitymacji, które utraciły ważność w okresie 30 dni poprzedzających ograniczenie lub zawieszenie funkcjonowania uczelni.

 

Obsługa studentów

Informujemy, że do odwołania obsługa studentów będzie odbywać się tylko i wyłącznie poprzez kontakt mailowy i telefoniczny.

Jedynym wyjątkiem wpuszczenia studentów do budynku jest odbiór i przedłużenie legitymacji studenckich. Jest on możliwy tylko i wyłącznie po uprzednim umówieniu się telefonicznym! Poprzedni harmonogram odbioru i przedłużania legitymacji już nie obowiązuje!

Dziekanat czynny jest w godzinach 7.00-13.00 od poniedziałku do piątku. W soboty Dziekanat jest nieczynny!

 

Komunikaty w sprawie zagrożenia epidemiologicznego SARS-CoV-2 dostępne są na stronie:

https://www.infoserwis.uz.zgora.pl/index.php?komunikat-w-sprawie-sarscov-2

Filia Uniwersytetu Zielonogórskiego w Sulechowie, ©2019